Friday, September 4, 2009

Last Night at BIG LAst Day

Yeaappp.. da nak abes pun.. oleh kerna kebanyakan lect. kali ni adalah otai pengakap pangkat diraja kapoor.. kami dikehendaki menganjurkan malam kebudayaan.. namun oleh kerna en. Adnan Baharom ketua Kem adalah otai Seni.. dia namakan Malam Bicara Seni..



wokey aku cuba sedaya upaya recall balik apa yg dipersembahkan malam tu..

praktis before show




setiap kump. kena wat 1 main Show n 1 iklan..

Kump. aku wat Cikgu mengajar tadika.. tangan kiri diatas, kanan diatas mari goyangkan..
iklan 'petronas ombak jahat'



Kump. Zati wat cerita "pengambaran cerita Zati & Mawas" episod memebeli roti canai..
iklan akademi lantaksia..



Kump. Ammar wat Flashback "meniru gaya lect. semasa BIG"
iklan: astro mcm mcm ada..



Kump. Amir video klip 'Yuna dan sebenarnya'
iklan: alyes n sons kereta sapu inc.



Kump. sape tah... bila besar nanti nak jadi apa
iklan: tuala long wan

kump. Jae kerenah guru gengster di sekolah
iklan: tak ingat dowh..



sesape yg ingat sila comment aku akan edit post ini..



abiss ja semua persembahan dibuat..

KONTROVARSIII..!!!

En. Nazri: Nanti Nanti..!! kamu semua buat apa ni??
(sambil mletak satu kotak mcm speaker kat dpan)
mcm ni kamu kata persembahan.. hah!!!
kamu ingat kami semua terhibur ka??
kamu ingat kami seronok.. ooo...
kamu Kutuk lect. persenda kami.. kamu hari kami seronok..
kamu ingat kami tunggul kat belakang tu??
Sekarang saya ada terima laporan.. sepanjang BIG kali ini.. yang paling teruk sekali kami penah kamu anjur.. saya nak panggil nama ni kehadapan..

Ammar..
Prabhu..
Ustaz Afif
Afiq Syazwan..

Encik Nazri:Ammar kamu yang belakon kutuk pensyarah kan.. awat dah takda idea ka nak buat persembahan apa??


En. Nazri:Afif kamu yg belakon mengejek kem komander kan.. awat dlm islam mempersendakan tok guru kamu itu perkara mulia kah..??


En. Nazri:Prabhu kamu pelajar PJ tapi Fobia air.. hah takut air.. buat malu..


En. nazri:kamu ni lelaki berkayak.. lepas tu megeluh mabuk laut.. ciit.. budak PJ apa lagu ni..


(semasa ni kami suma tengah cuak gelabah bewak.. budak pompuan mula berair mata dengan En. nazri jerit jerit maki hamun.. tapi aku rilek ja..)


Saya nak Bagitaw yang 4 orang dkt depan ni tak lulus program Bina Insan Guru kali ni.. kamu boleh pulang mlm ni datang sekali lagi semester depan.. kamu tak layak jadi Guru..


lpas tu dgn tanpa disuruh seorang muslimah PA.. bangun dan berkata..


PA: En. Nazri saya minta jasa baik cik bagi peluang dkt mereka ni.. semua tu bukan salah mereka.. mereka hanya melawak aja.. kata beliau teresak - esak..


En. Nazri: KAMU DUDUK!!! beliau menjerit menghamun..


sementak ini hampir 85% pelajar wanita megalirkan air mata.. rasa kesian + takut + bengkek

kawan mcm ni kamu tak perlu bela dia, tambah en. Nazri..


tiba tiba seorang lagi muslimah PA bangun memberontak, Encik.. Ammar dan Ustaz Afif hanya berjenaka sahaja.. mereka dan mohon kebenaran sebelum buat show tu..


En. nazri: Baik, Ammar, Afif kamu dimaafkan.. tapi ni dua org ni.. Prabhu dan Afiq.. Budak PJ tapi takut Air mabuk Laut..

Aku sebenornye dapat hidu propaganda mereka nie.. namun kat belakang aku Aqilah..
tengah menangis teruk dowh.. gila tangkap leleh siot.. betul dia nangis aku tak tipu..
aku ckp kt dia.. Qilah ni semua lakonan ja.. diowang nak karaoke ni sebenarnya.. tu tgk dpan tu kotak speaker..


(aku ingat diowang propaganda pastu last last karaoke)



En. NAzri: HAh macam mana nak jadi Cikgu PJ lembik mcm nie.. tetiba ati aku terbakar.. da lama ati aku tak bakar.. satu demi satu tohmahan dilemparkan kpd KAWaN KAWAN aku..

bak kata Naruto "anatawa mendaishii ne NAKAMA, nandaitee kasooo..!!
jangan kamu berani hina kawan saya


Luffy One Piece Plak ckp "NAKAMA suremeshi Shinue" KAWAN sampai Mati


Kamen rider decade plak ckp "Henshin dededede Dikeido" bertukar kamen rider decade..


tanpa disuruh.. AKU bangun..
aku pun bengkek ar apesal takde laki yg nak defend kawan aku ney..

aku berkata.. ENCIK Nazri "nandate ikimasu shinue" minta maaf saya mencelah tapi kalau dipikirkan secara logik mereka ni tak bersalah pun
ni semua salah saripudin.. dia hantu air yang megeletek prabhu di sunway lagoon, dia yang goyang2 kayak Afiq sampai dia mabuk laut.. (menipu x kata pun)


(mcm ni la aku kata lebey kurang halai)
Mereka tak bersalah!! mereka tak minta pun diorang ada kelemahan mcm tu.. tapi kalau En. tgk betul betul.. Prabhu dah berusaha turun jugak dlm air nak atasi fobia dia.. Afiq pun terjun gak dlm air laut walaupun mabuk laut.. Kita datang sini nak atasi kelemahan KITA..!!!

BERILAH KAMI PELUANG!!

[angin bertiup lalu sambil daun daun kering melintasi kaki, langit mula mendung, chakra Merah En. nazri Mula kelihatan aku plak cool je tanak tunjuk power] <- aku merepek..

wan ismayuzi mencelah... skang ni kalau sapa tak bersetuju diowang 4 org ni digagalkan mari semua berdiri' wan ismayuyi backing aku..

LALU SEMUA 60 guru pelatih ORG BERDIRI dengan muka yang bengis..
[dlm ati aku ckp.. eh bukankah kamu taw ini propaganda mereka kenapa kamu berdiri]
ya aku berdiri juga kerana aku takkan diam jika kawanku diperlekehkan.. tambah plak aku takley tgk pompuan nanges.. isk tabuley dowh.. tetiba en. Nazri rasa dia out numbered..

EN. Nazri: ARGGGGGG (Aura Merah makin menganas)

OMAQQ.. bawak masuk benda TUH!! satu objek yang bulat2 seakan televisyen dibawa masuk aku dlm ati [aaa.. speaker tv mesti nak karaoke nyer ni]

KEDEBUM pintu ditendang..
PANG whiteboard DITAMPAR..
lampu tetiba dipadam.. suara muslimah muslimah menangis makin kuat didengari..
setelah rasa diancam.. kuncu kuncu beliau tiba.. en. Omaq.. En. Syukri..
konon nak gaduh ar..
TIBA TIBA.. GURUH berdentum.. tum tum tum..

BUKAK OMAQ BIAQ DEPA TENGOK..!!!


mendengar pernyataan itu peluh seperti cerita anime jepun megalir di dahi..
[buka ape la rasanya]



ALLAH SELAMATKAN KAMU!!! ALLAH SELAMATKAN KAMU!! ALLAH SELAMATKAN AFIQ DAN PRABHU ALLAH SELAMAT KAN KAMU..

Selamat menyambut hari ulang tahun yang ke 20 dan 21 kepada Afiq dan Prabhu..

Benda bulat yg Dibuka tu ialah SeJibik Kek Harijadi!!!

Aku dlm hati [Haram aiiihhh]

satu tepukan GemoraH dan keluhan panjang diungkap di hati setiap dari kami..

Prabhu Afiq Ammar Ustaz Afif 4 4 org menangeh kat atas tu..
tangisan gumbira aku taw.. tapi ni ni tangisan terkejut rasanya..

memang sepraisee yang Superr Power lah..

tahniah pada En. Nazri yang menang pelakon terbaik..

aku dlm ati [aram terkena teruk aih]

Gila Shiall.. aku mati mati ingat diowang nak karaoke..

Ghupa ghupanya nak sambut birtday Prabhu dan Afiq yang jatuh pada hari tu dan hari sebelum tu... banyak gak air mata guru pelatih yang setahun jagung meleleleleeeeh.. Mlm tu..

tapi mlm tu kami kenal apa itu erti PERSAHABATAN..!! walaupun kek tu rasa srg secubit manisnya adalah kemanisan persahabatan..

mmg Kontroversi dan emotional beb.. aku hampir nangeh.. tapi ku tahan Jebat.. jebat ditahan..

So malam tu kami semua tidur berpelukan sesama kami ish mana da.. gila pa.. haha...
bdk laki tidur dlm dewan tu manakala bdk pompuan g tidur dlm chalet..

Esoknya lepas makan nasi ayam sedap yang ditempah.. kami balik ke Penang menaiki Bas seluang Travel.. BIG pertama kami memang menarik dan penuh seribu satu pengertian..

ini lah Suasana tegang yg penuh kontroversi plg syiok penah aku rasa..
paling best tgk sorang demi sorg bangun pertahankan kawan2 mereka..
mcm dlm anime la plak.. tapi real..

Alhamdullilah... Ya Allah kekalkanlah ukhwah kita sehingga ke akhirat.. Aminnn

2 comments:

Topet Hidayat said...

best sialll cite nihh... bday akuu tak wat mcm nih pon....

Unknown said...

longwan 2..kumpulan nuar&syah..hahahha

cipi: mana team big aku???group pangkor aku??huwaa...team aku,amir PA,tiyah and the geng..huhuhu carilah gambar2 grup aku 2..sedeynye...-deqna