Friday, September 4, 2009

BIG 1 2009 Kem Tok Sakah


BIG ni sem lepas.. aku tak post pun.. sbb aku tak aktif dulu.. okey lets gather things up n Post This..

Saya merangkap Biro Dokumentasi perlulah mendokumen kan acara ini.. banyak la gamba aku tangkap..

Team sobrequet pergi sekali dgn Group Pen. Agama 1 n Pen. agama 2..
banyak gak yg jadi soleh n wat wat soleh.. (lawak ja na bukan mengata)

Ok Selamat Membaca

1st day btolak.. Sumbat beras.. roti dan baju2 semua masuk lam perut bas.. beras 5 kampit..
sampai aja kami disambut oleh en. Omar (takkan tabuleh kot) dia suh letak barang.. g stor kuarkan khemah.. dia briefing2 cmna nak pasang khemah.. n kami pun pasang.. ptg tu ada water confident.. sapa yang tak confident dgn air tu.. dikonfidentkan dengan merendam dlm air laut sehingga cukup masin.. mlm tu plak kita masak sendiri.. makan ramai ramai..

bertolak..


khemah water konpiden..

one of my best pic taken so far..




aktiviti Malam.. ingat lagi lagu neh

Dtg BIG seronok sekali, bertemu rakan baik hati.. haha.. gajah gajah gajah.. Gajah!!!
hehe malam tu gak saya telah menjadi bahan pencetus kesedaran diri kepada semua..
sebab aku disekeh oleh en. Adnan Baharom kerana tersengih-sengih sambil ckp telepon..
aku admit semua tu salah aku..

1st fault sbg ajk dokumentasi.. aku tak minta kebenaran utk menangkap gambar sepanjang aktiviti itu dijalankan.

2nd fault aku bwk beg kamera yg disi bateri spare +henpon.. sbb pe aku bwk henpon.. nanti ar..

3rd fault tetiba je kamera berbunyi eh,, henpon berbunyik.. kering keringg.. nyaring bunyinya.. memecah kesunyian malam.. cik Adnan yg ketika itu tengah memberi input2 yg penuh moral terasa bengkek* lalu berkata "ini salah satu org yg tak reti menghormati majllis!" "sebelum saya baling beg kamu ke laut baik kamu letak beg kamu di tepi" aku pun dgn muka x berapa serius pegi letak beg ketepi.. namun aku taw call tu urgent.. sbb Azman telepon.. dia dtg B.I.G lmbat sbb ziarah datuk dia meninggal 1st day.. dia call aku sbb nak bgtaw lect. suh tlg g amek dia kt jeti lumut.. tapi diriku yg sentiasa x serius ini telah tersengih ketika berjalan untuk meletak beg saya di tepi.. Lalu "Hang buleh dok sengih no.. hang mai sini.. dengan secara auto kaki aku jalan pegi kat dia.." lalu ketiuukk kena tangan da.. aku didenda dengan menyatakan aku salah seorang cikgu yang tidak dikehendaki di institut.. tak reti hormat langsung..
kamu dah menggangu majli ni.. sekarang saya nak kamu pergi minta maaf dkt semua yang ada kat sini.. dan aku pergi ke setiap seorang.. 60org tanpa miss aku g minta maaf.. muka aku sangatlah tebal tebal lagi pada dinding 'bullet proof wall' semua org ckp
"takda pa cipi, bkn salah hang' 'takpa ikut ja'
'rasa mcm nk nangeh tapi tahan macho'

dia mengajukan soalan "kamu tak hormat saya ka.. sebagai lect, yg tengah bagi ceramah?" aku menjawab dengan jawapan standard aku

" ini semua salah saya En. Saya mengaku saya salah dan saya minta maaf."

En. Adnan baharom panggil aku kedepan LAGI.. mari sini kamu..
dlm ati "abes la terajang plak ke kali ni"
tetiba dia menghulurkan tangan..

"saya maaf kan kamu dan saya sendiri minta maaf"
dia kata lagi "bila kita marah kita bukan pikiaq apa yang kita buat, ya saya mengaku itu kelemahan saya"

jadi sesiapa yg boleh kawal diri dia walaupun marah dia seorang yang cemerlang..

setelah insiden itu.. dengan hebat nya aku n En. Adnan Baharom tak take it personal langsung.. tak bawak perkara tu sampai ke mana2 Whats end there end there!..

aktiviti diteruskan dengan pertandingan Gajah peringkat Antarabangsa.. best woo..

moral malam tu.. janganlah dok tersengih tersengih tak tentu hala.. serius.. aku ni murah dengan senyuman.. aku kan suka gelak.. but at certain time kita kena gak serius..

So papehal wa respek sama lu En. Adnan Baharom lect. Pend. Seni Visual yg otai pengakap.. yang jenis hardworking n tak simpana dalam ati..

makan malam aktiviti Pendidik malam



hehe.. Pertandingan Gajah Antarabangsa..

1 comment:

Anonymous said...

rasanya silap nama bukan adnan baharom tapi aznan harun.